Sposoby na ciążę po poronieniu

Zrezygnuj z używek i wprowadź zdrowy styl życia

Dzięki zbilansowanej diecie, aktywności fizycznej i rezygnacji z używek poprawia się jakość komórek jajowych i plemników. Styl życia ma więc ogromny wpływ na płodność każdego człowieka. Wpływa także na odporność i samopoczucie. Przygotowując się do ciąży po poronieniu warto więc przestrzegać kilku zasad.sposoby na ciążę po poronieniu


Rezygnacja z używek – większa płodność

Palenie papierosów zmniejsza płodność kobiety aż o 20% i negatywnie odbija się na całym organizmie. Z tego powodu dobrze zrezygnować z nałogu, a także starać się unikać miejsc, w których obecny jest dym papierosowy. Na etapie planowania ciąży po poronieniu najlepiej całkowicie wyeliminować również alkohol.

Nie tylko negatywnie wpływa na komórki rozrodcze (szczególnie plemniki), ale może przyczyniać się do problemów z libido czy potencją. Co więcej, nawet najmniejsza ilość alkoholu może być niebezpieczna dla dziecka – szczególnie w czasie pierwszych dni po zapłodnieniu. W tym czasie kobieta może jeszcze nie zdawać sobie sprawy z ciąży, dlatego rezygnacja z alkoholu jest wskazana już w czasie starania o dziecko.

Polecamy: Ciąża po poronieniu jest możliwa!

Zbilansowana dieta – dostarcza wszystkich składników odżywczych

Na etapie starań o dziecko, a później również w ciąży, warto pamiętać o wprowadzaniu zbilansowanej diety. Polega ona na dostarczeniu organizmowi wszystkich niezbędnych składników, czyli białek, węglowodanów, tłuszczy, witamin i minerałów. Jadłospis powinien opierać się o warzywa i owoce, produkty pełnoziarniste (pieczywo, makarony), kasze, chude mięso i tłuste ryby oraz nabiał. Najlepiej całkowicie zrezygnować z niezdrowych fast-foodów, słodyczy i przetworzonych dań. Zdrowa dieta nie tylko poprawi działanie całego organizmu (w tym jakość plemników i komórek jajowych), ale także samopoczucie.

Zobacz też: Sposoby na ciążę po poronieniu – przygotowanie psychiczne

Aktywność fizyczna – nie może jej zabraknąć

Warto postawić szczególnie na spacery na świeżym powietrzu, basen czy lekkie ćwiczenia na siłowni. W ten sposób organizm zostanie dotleniony, ale także przygotowany na ciążę, a następnie – poród. Kobieta w dobrej kondycji dużo łatwiej znosi ten okres i szybciej wraca do formy po porodzie. Wspólna aktywność fizyczna partnerów to również okazja do zacieśnienia więzi, odstresowania się i spędzenia razem czasu.

Warto przeczytać: Badanie MTHFR – przebieg, wskazania, wynik

Stabilizacja wagi ciała – szczególnie ważna u kobiety

Przygotowując się do ciąży kobieta powinna unormować swoją wagę. Zbyt uboga dieta, szybkie chudnięcie i za mała ilość tkanki tłuszczowej często powodują bowiem zanik miesiączki, a co za tym idzie – również owulacji. Nadwaga i otyłość wiążą się natomiast z możliwością pojawienia się komplikacji w czasie ciąży, np. cukrzycy ciążowej.

Przeczytaj również: Kiedy wykonać badania po poronieniu?


Przeczytaj też:

 

Przeczytaj więcej:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *